lunes, 2 de marzo de 2015

Explaining How to Make Something for Playing


One of the most interesting aspects of CLIL activities is the functional integration of language, the use of English to achieve goals in non-linguistic areas. In this case the students are  following  the instructions for building materials that we'll use to play in PE classes.
Soon we will develop an unit about skills and abilities focused in the circus. An important part of this unit is "juggling" and we need to build suitable materials for developing the exercises.
In the picture we can see how a group of boys and girls build balls with balloons with the help of our language assistant,
The activity is not new, the novelty is the use of a foreing language. For doing this task they have to use  structures to give instructions, ask questions, request further explanation ... in short, communicative and realistic use of language.
This activity includes math skills as well as weighing and comparing, environmental knowledge and experience with the qualities of matter and movement possibilities that are also conducted in English.
Now we have a material that will allow us to initiate us into the practice of juggling and that once dominated the most basic techniques, we can extend to other objects. Our students will have acquired the communication skills needed to build new materials in another language.
In conclusion  from my point of view the use of multiple languages ​​in PE classes enriches learning, not just the specific content area, but also the integration of content from other areas and therefore a more meaningful learning

.Uno de los aspectos más interesantes de las actividades AICLE es la integración funcional de la lengua, es decir el uso vehicular de la misma para conseguir objetivos de áreas no lingüísticas. En este caso seguir las instrucciones para construir un material que usaremos para jugar en las clases de EF.
Próximamente vamos a desarrollar nuestra UD de habilidades y destrezas que ubicamos en el entorno del circo. Parte importante de esta unidad es el trabajo de malabares para lo que construiremos materiales adecuados.
Aquí vemos como, con la ayuda de nuestra auxiliar de conversación, un grupo de chicos y chicas construyen unas bolas con globos.
La actividad no es novedosa en si misma, la novedad estriba en que para su desarrollo utilizamos otro idioma. Eso exige el uso de estructuras para dar instrucciones, hacer preguntas, pedir explicaciones complementarias...en resumen el uso comunicativo y real de la lengua.
Esta actividad incluye competencias matemáticas como pesar y comparar y también del conocimiento del medio como experimentar con las cualidades de la materia y sus posibilidades de movimiento que también se realizan en inglés.
Ahora ya contamos con un material que nos permitirá iniciarnos en la práctica de los malabares y que, una vez dominadas las técnicas más básicas, podemos extender a otros objetos. Nuestro alumnado habrá adquirido las habilidades comunicativas necesarias para construirlos en otro idioma.
En conclusión solo me queda decir que desde mi punto de vista el uso de varios idiomas en las clases de EF enriquece el aprendizaje, no sólo de los contenidos específicos del área, sino también de la integración de los contenidos de otras áreas y por tanto un aprendizaje más significativo.

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